Kolmapäev 26 Juuni 2019

Päikese käes viibides valvsuse kaotamine on veidi nagu pimekohting: kõik on mingi hetkeni väga hästi, kuni järsku on olukord täiesti kohutav ning kontrolli alt väljas. Mida siis teha, kui ühel hetkel märkad, et oled päikesega liiale läinud? Kuidas päikesepõletust kiirelt ravida ja selle kordumist vältida?
 
Peata valu. Päikesepõletusega nahk on punane ja tuline. Kiireim viis põletav olukord kontrolli alla saada, on jaheda duši all. Tee seda esimesel võimalusel või kui dušši kohe käepärast pole, kasuta punetaval piirkonnal jääkuubikut. Otse loomulikult liigu otsese päikesekiirguse alt ära ning viibi varjus.
 
Tablett aitab. Dermatoloogid soovitavad valu vähendamiseks ning paistetuse alandamiseks võtta kohe pärast päikesepõletust ibuprofeeni. 
 
Leia abi külmkapist. Päikeserikkamal ajal on kaval hoida külmkapis reisisuuruses päevitusjärgne ihupiim või geel, mille toime on kõige parem, kui nad on jahutatud. Päevitusjärgne rahustav toode võiks sisaldada aaloed, mis rahustab ja niisutab nahka.
 
Niisuta, niisuta, niisuta. Seda nõuannet tuleks järgida kahel moel. Esiteks juua võimalikult palju vett, kuna päikesepõletusest toibumine kulutab organismi veevarusid. Teiseks niisutada kahjustatud piirkonda kaks korda päevas, et minimaliseerida naha koorumist ning võimalikke värvierinevusi. Kasuta kahjustatud kohal kindlasti lõhnatuid tooteid, sest lõhnastatud tooted kõrvetavad õrna nahka. Samuti võivad lisaärritust tekitada vananemisvastased tooted, nii et ka need tasuks ootele panna, kuni nahk on täielikult taastunud.
 
Järgmine kord ole ettevaatlikum. Kasuta kõrge SPF numbriga päikesekaitsekreemi, uuenda kreemi iga 2-3 tunni tagant ning alati pärast ujumist ning higistamist. Väldi päevitusõlisid, sest need ei kaitse su nahka.
 
Hangi plastikraamiga prillid. Randa minnes jäta metallraamiga prillid koju, kuna need võivad su põskedele nii palju päikest peegeldada, et tekibki päikesepõletus. Rannas kanna alati plastikraamiga prille ning kanna korduvalt päikesekaitsekreemi põskedele, kui plastikraamid su näo higistama panevad. Päikesekreem kaob kõige kiiremini õliselt nahalt ning higistamine aitab kindlasti sellele veelgi kaasa. Teised piirkonnad, mis vajavad korduvat kreemitamist on dekolteepiirkond, pigmendilaigud ning näo kõrgemad osad nagu põsesarnad ja nina.
 
Kaitse end ühtlaselt. Kui sa päikesekreemi peale kannad, ära unusta kohti, mis enamik inimestel kahe silma vahele jääb: ninasõõrmete ümbrus, huulepealne ala, kaenlaaluste lähedane piirkond ning jalalabade pealsed. Kindlasti arvesta sellega, et päikesekaitsespreid on kindlasti kergem ja lihtsam peale kanda, kuid see ei kata su nahka nii ühtlaselt kui ihupiim. Kui sa leiad, et ei ole nõus spreidest loobuma, siis pihusta ihupiima üle keha kaks korda järjest ning sa oled tõenäolisemalt päikese eest kaitstud.
 
Ära usu aluspäevitust. Päikesepõletus on päikesepõletus ning võib tabada ka neid, kellel on kerge aluspäevitus juba olemas. Varasem päevitus ei kaitse sind 100% päikesepõletuse eest, vaid võib selle ohtu isegi suurendada.
 
Ära alahinda päikesekaitsekreemi. Päikesekaitsekreemi olulisusest räägitakse siin ja seal, kuid keegi ei näi seda võtvat tõsiselt, enne kui probleemid on juba tekkinud. Päikesekaitsekreemi kasutamine on väga tähtis, kuna päike on peamine süüdlane meie kortsudes ja pigmendilaikudes. Ja see on veel lihtne probleem. Nahavähk on üks levinumaid vähivorme, mida saab samuti ennetada mõõduka päikese käes viibimisega ning päikesekaitsetoodete kasutamisega.
 
Seega, järgmine kord kui lähed randa, siis varusta end vajalike toodetega ning kontrolli, et ka su lähedased oleksid terved ja kaitstud. 

Otsid midagi kindlat?