Pühapäev 15 September 2019

Professionaalsed ja kvaliteetsed tooted võivad su juukseid ja nahka välispidiselt toita ja hooldada, kuid kindlasti ei tohi unustada ilu toitmist seespidiselt. Selge ja särava naha ning tugevate juuste saladus peitubki sageli just toidulaual. Kui tahad oma nahale ja juustele seespidiselt jõudu ja energiat juurde anda, siis kaalu  nende kaheksa supertoidu lisamist oma menüüsse.
 
Arooniad
Arooniate antioksüdantlik jõud on konkurentsitu. Nad sisaldavad kõrge kontsentratsiooniga polüfenoole – rohkem kui acai marjad ja rohkem kui mustikad. Nad vähendavad naha punetust, aknet ja kortsukesi ning parandavad verevarustust. Aroonia marjad maitsevad nagu väga väiksed ja küpsed mustikad, mis muudavad keele tumedaks ja suu veidi „paksuks”. Arooniaid võib külmutada, lisada smuutidesse ja muffinitesse või teha moosiks ja mahlaks.   
 
Paprika
Paprika sisaldab suures koguses C-vitamiini ning kiirendab kollageeni tootmist, mis tagab juuste ja naha terve väljanägemise. Isegi väike C-vitamiini puudujääk võib põhjustada juuste kuivaks muutumise ning juukseotste lõhenemise ja murdumise. Lisa pool tükeldatud paprikat salatisse või prae neid lisavärvi ja krõmpsu lisamiseks – igal juhul on tervis garanteeritud. 
 
Vähk
Lisaks sellele, et vähid isuäratavad välja näevad, on nad ka väga tervislikud sinu nahale. Vähid sisaldavad palju tsinki, mis kaitseb rakumembraane, aitab säilitada kollageeni ning kiirendab naha uuenemist. 
 
Spinat
Spinatil on väga palju poolehoidjaid ja see pole asjata nii. Spinat sisaldab kolmekordset doosi kortsudevastaseid antioksüdante: C-vitamiini, E-vitamiini ja beeta-karoteeni. Need kolm koostisosa toimivad kenasti koostöös, et kaitsta su nahka kahjulike UV-kiirte eest. Sea endale eesmärgiks tarbida üks tassitäis spinatit päevas: lisa see salatisse, smuutisse, suppi või pastasse. 
 
Läätsed
Läätsed on suurepäraseks proteiini ja raua allikaks, mis teeb ta asendamatuks toiduaineks juhul kui põed rauavaevuse all või oled taimetoitlane. Läätseid võib lisada nii suppidesse, salatitesse kui kasutada põhilisandina värske salati kõrval. 
 
Chia seemned
Chia seemned on rikkalikud proteiini, kiudainete ning omega-3 rasvhapete allikad. Koostöös vähendavad nad naha punetust ning on kavalad vahendid dieediplaani täiendamiseks. Chia seemned imavad 10 korda rohkem vett kui nad ise kaaluvad ning hoiavad seetõttu kauem täiskõhu tunnet. Leota neid mahlas, sega peotäis seemneid jogurtisse või proovi chia seemnete pudingit (pane peotäis seemneid blenderisse koos kahe tassi piima, poole teelusika vaniljesuhkru ning kahe teelusika kuivatatud puuviljadega).
 
Mandlid
Mandlid sisaldavad suures koguses flavonoide ehk P-vitamiini, mis toetab südant, ning E-vitamiini, mis on vajalik naha tervisele. Nad võitlevad vabade radikaalidega ning isegi suitsetamise kahjulike mõjudega. Peotäiest mandlitest päevas peaks täiesti piisama ning kui nad ei meeldi sulle „toorelt”, siis proovi neid röstida ahjus koos vürtsidega. 
 
Astelpaju marjad
Omega-7 rasvhapped astelpaju marjades muudavad juuksed ning küüned tugevaks ning aitavad nahal säilitada niiskust. Need marjad on üsna hapud, nii et kui nad üksikul kujul kuidagi ei sobi, lisa neid smuutidesse, mahladesse või moosi.
 

Otsid midagi kindlat?